Friday, January 22, 2010

Bukan sekali aku terasa,bukan dua dan bukan juga tiga,
Tetapi aku tetap sabar,
Selama mana diri ini mampu bertahan,
Sejauh mana hati ini mampu menjeruk rasa,
Percubaan demi percubaan memujuk jiwa raga,


Tatkala hati terguris,
Kupendamkan..
Tatkala hati berdarah.,
Aku diam membisu,
Menandakan aku protes,
Tapi apekah penyudahnya,
Hanya aku.
Hanya aku yang perlu memujuk diri sendiri,
Menyapu titik demi titik darah yang mengalir..
Penawar dicalit agar parut tidak jelas kelihatan..


Namun,tika parut masih baru,
Luka lama berdarah kembali,
Lagi dan lagi hingga hati ini sudah lelah memuntahkan darah,
Rayuan demi rayuan terhadap empunya diri..
Tolong lah..luka ini terlalu dalam..
Izinkan aku mengubat luka ini sendiri..
Terlalu pedih..
Izinkan aku berlalu.. mencari sebuah ketenangan ..



bait puitis ini merupakan hasil pena CELLO




0 comments: